PAGAR LA BODA...

un gran any!

Re: PAGAR LA BODA...

EntradaAutor: JesusyBerta » dt. ago. 03, 2010 10:29 pm

Me estoy quedando alucinada del morro que tienes algun@s junto con la poca educación... es q a mi me dicen eso y no sé como reaccionaría...en fin, tiene que haber de todo en ésta vida, pero me parece tan fuerteeee!!!
YA ESTOY CASADA!!! 9 DE JULIO 2011

Imatge
JesusyBerta
:: núvia de bronze

Entrades: 1607
Membre des de: dl. set. 07, 2009 2:56 pm
Ubicació: Maresme

EntradaAutor: Crisxyz » dc. ago. 04, 2010 7:01 am

Pues la verdad es que hay cada individuo que es para alucinar, jeje.

Nosotros tenemos claro que a estas alturas y teniendo ya el dinero para pagar al fotógrafo y las dos celebraciones, lo que sobre será para el viaje y lo que venga de mas en sobre, ingreso o regalo pues bienvenido sea. *.-o-o.*
Crisxyz
:: núvia experta
:: núvia experta

Entrades: 864
Membre des de: dg. juny 06, 2010 7:02 am

EntradaAutor: Massianya » dc. ago. 04, 2010 10:10 am

Jo em començo a acollonir. Al començament, amb l’excusa de “un dia és un dia” pensava que es podia despilfarrar sense miraments, però ara començo a tocar de peus a terra i a frenar.
Trobo indecent gastar-se 3.000 € per la indumentària d’un dia.... Em dol pagar una morterada perquè el saló sembli un jardí botànic... Em rebenta el que cobren els fotògrafs... 70 € de menú infantil per macarrons i pollastre? Un tio que cobra 800 € en una jornada per seure en una cadira i posar música? 300 € perquè em passegin en un cotxe vell?
Evidentment no es pot retallar tot... Alguna cosa han de menjar la pobra canalla, i el meu objectiu principal és que els amics ho recordin tota la vida com una gran parranda. Però cada vegada que demano preus per alguna cosa i veig que tot porta el plus “casament”, em treu de polleguera. HOMEIÀ! : sgra :
No exigiré res a ningú, però evidentment espero que els convidats ens regalin diners.
Nosaltres quan hem anat a casaments, per fer el regal tenim en compte: grau de proximitat dels nuvis i lloc del convit. És així. No fem el mateix regal a un casament de costellada que a un d’estrella Michelin.
Massianya
:: núvia rookie

Entrades: 166
Membre des de: dc. juny 23, 2010 3:46 pm

EntradaAutor: aairinn » dc. ago. 04, 2010 5:46 pm

Doncs nosaltres no ens basem en el l loc del convit a l'hora de fer un regal de casament. Pel fet que ja hem comentat abans, aquí o en un altre tema del foro, els nuvis trien on volen fer el convit segons les seves possibilitats, no les dels seus convidats, vull pensar. O això és el que estem fent nosaltres. Si una parella es pot permetre anar a un estrella michelin perfecte i si una altra no s'ho pot permetre o no ho vol i vol fer una calçotada, perfecte també, però el meu regal serà en els dos casos igual. El grau de proximitat sí que hi té a veure, per a casaments en general 300 per parella, si és algú molt proper, llavors la cosa canvia. Així ho fem nosaltres.

D'altra banda, estic d'acord amb tu amb els plus qye cobren quan senten la paraula "casament", et cobren per tot, i és indignant. 65 ens costarà el menú infantil, sí sí de canelons i pollastrot arrebossat. Què em consola? Doncs que també hi entra el servei de cangur, les avtivitats i que els pares no s'hauran de preocupar de la canalla des de que entrin al restaurant fins que comenci el ball. Els crios s'ho passaran teta i els pares també, i això em consola... Digueu-me bleda, però és així. La resta, doncs està clar que el que menjaràs no valdrà el què pagaràs, ni les flors, ni el dj ni l'orquestra, nires de res. Nosaltres retallem en el que, per nosaltres, és prescindible. Per exemple, flors les justes, decoració mínima, sóm molt senzills en això, els vestits ja es veuran quan arribi el dia de comprar-lois, les aliances pel que ens les posarem doncs tampoc cal massa (ell no pot portar joies a la feina). Sí que gastem en menjar, un bon aperitiu, els serveis infantils, la barra lliure,, etc. I tot i això per a un casament de 170 convidats i sense comptar el viatge ja comptem uns 25 mil euros (ara em posaré a fer comptes exactes, igual m'espanto). I a mi això em costa molt de guanyar eh!!!!!!jejejejeje
Imatge
Imatge
aairinn
:: núvia bi-mil·lenària

Entrades: 2367
Membre des de: dc. maig 26, 2010 1:54 pm

EntradaAutor: JesusyBerta » dc. ago. 04, 2010 6:07 pm

Yo cuando voy a una boda, el dinero que doy es en función del grado de proximidad con la pareja; si son amigos, familiares directos o compromisos. En dónde lo celebren no me condiciona a la hora de dar el dinero, no lo vería justo, porque primero, no soy ningún crítico gastronómico y no voy a valuar el conjunto del restaurante y de esa manera dar el dinero "que se merecen", me parece una postura muy clasista vamos. Por esa regla de tres yo he ido a Bodas en sitios de mucho nombre y he comido mal y el servício malísimo, en cambio también he estado en bodas sencillas y nada que ver con lo que parecían; un servício estupendo y un gran enlace, y no creo que sea un motivo para dar más o menos. Si mi mejor amiga celebra su boda en el castell de perelada, le daré lo mismo que si lo celebra en un cámping, sólo por el hecho de ser mi mejor amiga.

Imatge
JesusyBerta

EntradaAutor: Shaik » dc. ago. 04, 2010 9:40 pm

JesusyBerta ha escrit:Yo cuando voy a una boda, el dinero que doy es en función del grado de proximidad con la pareja; si son amigos, familiares directos o compromisos. En dónde lo celebren no me condiciona a la hora de dar el dinero, no lo vería justo, porque primero, no soy ningún crítico gastronómico y no voy a valuar el conjunto del restaurante y de esa manera dar el dinero "que se merecen", me parece una postura muy clasista vamos. Por esa regla de tres yo he ido a Bodas en sitios de mucho nombre y he comido mal y el servício malísimo, en cambio también he estado en bodas sencillas y nada que ver con lo que parecían; un servício estupendo y un gran enlace, y no creo que sea un motivo para dar más o menos. Si mi mejor amiga celebra su boda en el castell de perelada, le daré lo mismo que si lo celebra en un cámping, sólo por el hecho de ser mi mejor amiga.

Cómo engañan las apariencias niña, jejeje!! Te paso los menús del Castell de Peralada? Fliparías... Yo he ido a dos bodas y han estado bien. Pero lo bueno es que tienes un menú a partir de 109 euros, como en todos lo sitios.

Por otro lado, ya que también lo habéis comentado, deciros que es probable que nosotros hagamos la celebración en un restaurante con estrella Michelin, pero más que nada por el precio! Por 100 y poco tenemos comida, 4 horas de barra, decoración, minutas, etc.

En mi caso, los dos sitios más caros que me han pasado información son restaurantes que no conoce ni Dios, que no tienen ni popularidad ni reconocimiento ni nada. Así que no contemos mucho con las apariencias que pueden engañar y mucho, jajaja!
10 de SETEMBRE de 2011, el nostre gran dia.
Imatge
Shaik

Entrades: 1909
Membre des de: dl. maig 03, 2010 1:50 pm

EntradaAutor: JesusyBerta » dc. ago. 04, 2010 10:05 pm

Shaik ha escrit:
JesusyBerta ha escrit:Yo cuando voy a una boda, el dinero que doy es en función del grado de proximidad con la pareja; si son amigos, familiares directos o compromisos. En dónde lo celebren no me condiciona a la hora de dar el dinero, no lo vería justo, porque primero, no soy ningún crítico gastronómico y no voy a valuar el conjunto del restaurante y de esa manera dar el dinero "que se merecen", me parece una postura muy clasista vamos. Por esa regla de tres yo he ido a Bodas en sitios de mucho nombre y he comido mal y el servício malísimo, en cambio también he estado en bodas sencillas y nada que ver con lo que parecían; un servício estupendo y un gran enlace, y no creo que sea un motivo para dar más o menos. Si mi mejor amiga celebra su boda en el castell de perelada, le daré lo mismo que si lo celebra en un cámping, sólo por el hecho de ser mi mejor amiga.

Cómo engañan las apariencias niña, jejeje!! Te paso los menús del Castell de Peralada? Fliparías... Yo he ido a dos bodas y han estado bien. Pero lo bueno es que tienes un menú a partir de 109 euros, como en todos lo sitios.

Por otro lado, ya que también lo habéis comentado, deciros que es probable que nosotros hagamos la celebración en un restaurante con estrella Michelin, pero más que nada por el precio! Por 100 y poco tenemos comida, 4 horas de barra, decoración, minutas, etc.

En mi caso, los dos sitios más caros que me han pasado información son restaurantes que no conoce ni Dios, que no tienen ni popularidad ni reconocimiento ni nada. Así que no contemos mucho con las apariencias que pueden engañar y mucho, jajaja!

Por eso, me refiero que sea cual sea el restaurante, a la hora de dar dinero en una boda me guío por la proximidad que tenga con los novios, no por el valor del menú que han elegido.

Imatge
JesusyBerta

EntradaAutor: Massianya » dj. ago. 05, 2010 6:47 am

Jo crec que, conscientment o no, el regal que es fa als nuvis equival al cobert. Si s'acostumen a donar 150 €, ja és això.
Uns amics molt propers nostres es van casar fa poc i no van fer banquet. Hauríeu trobat lògic que els regaléssim 150 € per cap? Jo no. Penso que quan vas a un casament no fas un regal pel fet que es casin, si no per la festa.
Jo penso que un casament no ha de ser un negoci per als nuvis.
Si em conviden a un casament i això vol dir que menjaré bé i beuré tot el dia de franc, jo trobo lògic ajudar els nuvis a pagar-ne una part. És (més o menys!!) com quan celebrem els aniversaris amb la colla... Qui fa anys tria restaurant, però cadascú es paga lo seu!
Massianya

EntradaAutor: JesusyBerta » dj. ago. 05, 2010 9:26 am

Massianya ha escrit:Jo crec que, conscientment o no, el regal que es fa als nuvis equival al cobert. Si s'acostumen a donar 150 €, ja és això.
Uns amics molt propers nostres es van casar fa poc i no van fer banquet. Hauríeu trobat lògic que els regaléssim 150 € per cap? Jo no. Penso que quan vas a un casament no fas un regal pel fet que es casin, si no per la festa.
Si em conviden a un casament i això vol dir que menjaré bé i beuré tot el dia de franc, jo trobo lògic ajudar els nuvis a pagar-ne una part. És (més o menys!!) com quan celebrem els aniversaris amb la colla... Qui fa anys tria restaurant, però cadascú es paga lo seu!

Bueno, es tu opinión, pero sigo diciendo lo mismo, y vuelvo a poner el mismo ejemplo; si se casa mi mejor amiga, y decide hacer un picnic le daré lo mismo que si se casara en el restaurante más caro del planeta. Ellos eligen el sitio en función de sus posibilidades o el tipo de boda que quieran realizar, pero mi regalo para el día de su boda será en función del grado de afecto, proximidad y relación que tenga, no si el sitio es más caro o más barato.

Imatge
JesusyBerta

EntradaAutor: marsal75 » dj. ago. 05, 2010 10:01 am

yo estoy de acuerdo contigo Berta, todo depende del grado de parentesco con la persona que se casa. Aunque tambien tengo que decir que no es lo mismo lo que se da a un primo que solo ves de uvas a peras o cuando a esa persona le interesa, que a un amigo que ves cada dia, y que solo tienes que decirle media palabra para que te este haciendo un favor.
Yo a la mayoria de bodas que he ido han sido de mis primos, y como vivia en casa de mis padres pues eran ellos los que se encargaban de los regalos (desde que estoy con Nino hemos ido a 3 bodas, dos primos de él y unos amigos). Mis padres iban dando a sus sobrinos regalos segun la epoca, no era lo mismo lo que se dió al sobrino que se casó en el 80 que la que se casó en el 95. Con los primos de mis chicos, bueno se ha dado lo que se ha podido (con uno no dimos nada porque los padres ya les hicieron un buen regalo, las alianzas y dinero; y con el otro pues les regalamos una freidora.. no podiamos con más, y supongo que mis suegros ya se encargaron de quedar bien por todos). Con los amigos, pues les dimos dinero, no mucho porque no podíamos, así que ellos nos van a corresponder con la noche de bodas en el mismo sitio que ellos... ya era un acuerdo al que llegamos en su momento... porque sabiamos que primero ibamos unos y despues lo otros
Imatge
Imatge
marsal75
:: supernúvia
:: supernúvia

Entrades: 6156
Membre des de: dl. oct. 19, 2009 6:35 pm
Ubicació: Valles Oriental

EntradaAutor: buniketa » dj. ago. 05, 2010 12:26 pm

Massianya ha escrit:Jo crec que, conscientment o no, el regal que es fa als nuvis equival al cobert. Si s'acostumen a donar 150 €, ja és això.

Pues yo entiendo lo que dices, pero no lo comparto, no estoy de acuerdo con eso. Yo doy el regalo que puedo. Si sirve para pagar el banquete bien, si sirve para algo más, mejor... pero si no hacen banquete, les servirá para lo que ellos quieran, que lo usen para lo que les apetezca. Para eso es un regalo y no una entrada. Es mi opinión. Yo no creo que la boda acabe siendo, en ningún caso, un negocio para los novios. No sólo se paga el banquete, hay mucho más. Y nadie está obligado a dar nada ni a conocer el importe de ese menú.

Hace poco, fuimos a la boda de unos amigos a la cual no sabríamos si finalmente se podría ir o no por cuestiones de agenda. Al final fuimos, pero teníamos claro que les daríamos igualmente los 300€ que les dimos, aunque no fuéramos. El motivo es que son amigos, sobre todo él, y que hicimos el sacrificio de ahorrarlo para eso. A las siguientes no se les puede dar y no daremos nada, pero iremos: nosotros no daremos nada y ellos, en su momento, tampoco. Así lo hemos acordado. Después cada quien hará lo que crea conveniente.

Hace ya un tiempo fuimos a otra. Éramos 5 personas y dimos 1000€, es decir, 200 por persona. El menú sabemos que costó 95 por cabeza. Y la calidad ni eso valía. Sin embargo, no fue cosa de los novios: lo que eligieron era bueno, cuando lo eligieron es porque al probarlo estaba bien; pero falló en la boda. A eso todos estamos expuestos. Entonces deberíamos pensar que se forraron con nosotros... pero lo vale por la proximidad.
Imatge

Imatge
buniketa
:: núvia d'argent

Entrades: 2570
Membre des de: dj. oct. 08, 2009 8:49 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: JesusyBerta » dj. ago. 05, 2010 12:44 pm

buniketa ha escrit:

Pues yo entiendo lo que dices, pero no lo comparto, no estoy de acuerdo con eso. Yo doy el regalo que puedo. Si sirve para pagar el banquete bien, si sirve para algo más, mejor... pero si no hacen banquete, les servirá para lo que ellos quieran, que lo usen para lo que les apetezca. Para eso es un regalo y no una entrada. Es mi opinión. Yo no creo que la boda acabe siendo, en ningún caso, un negocio para los novios. No sólo se paga el banquete, hay mucho más. Y nadie está obligado a dar nada ni a conocer el importe de ese menú.

Hace poco, fuimos a la boda de unos amigos a la cual no sabríamos si finalmente se podría ir o no por cuestiones de agenda. Al final fuimos, pero teníamos claro que les daríamos igualmente los 300€ que les dimos, aunque no fuéramos. El motivo es que son amigos, sobre todo él, y que hicimos el sacrificio de ahorrarlo para eso. A las siguientes no se les puede dar y no daremos nada, pero iremos: nosotros no daremos nada y ellos, en su momento, tampoco. Así lo hemos acordado. Después cada quien hará lo que crea conveniente.

Hace ya un tiempo fuimos a otra. Éramos 5 personas y dimos 1000€, es decir, 200 por persona. El menú sabemos que costó 95 por cabeza. Y la calidad ni eso valía. Sin embargo, no fue cosa de los novios: lo que eligieron era bueno, cuando lo eligieron es porque al probarlo estaba bien; pero falló en la boda. A eso todos estamos expuestos. Entonces deberíamos pensar que se forraron con nosotros... pero lo vale por la proximidad.

:-)ok:

Imatge
JesusyBerta

EntradaAutor: Shaik » dj. ago. 05, 2010 2:20 pm

Jo entenc l'argument de la Massianya. El regal és més que res per ajudar-los a pagar les despeses del banquet. Si algú no fa banquet no hi trobo gaire lògica en donar-los diners, el que jo segurament faria seria fer-los un regal i prou (com hem fet sempre quan s'ha casat gent que apreciem i no hem estat convidats perquè ho han fet de manera íntima). Em sembla el més correcte. En canvi, un casament tradicional sí que convida a col.laborar amb les despeses, independentment del lloc on se celebri el banquet. No sé, jo ho veig diferent, la veritat.
Imatge
Shaik

EntradaAutor: Massianya » dj. ago. 05, 2010 2:43 pm

Sí, Shaik, a mi no m’agrada regalar diners i no m’agrada que me’n regalin. Algun any que a casa m’havien demanat què volia per l’aniversari, si diners o regal, els deia que per donar-me diners més valia que no em donessin res (i això que no me’n sobren pas!!). Ho veig totalment fred i impersonal, al contrari del que ha de ser un regal.
A aquests amics que no van fer banquet els vam regalar un cap de setmana en un hotel i els va encantar!! I nosaltres contents de fer un regal que havíem triat per a ells.

I parlant del plus “casament”, m’han explicat d’uns (ja sembla allò de les llegendes urbanes, hehe) que van reservar un menú de grup per a 100 persones en un restaurant bo, sense dir que era un casament. Diferència de qualitat? Cap ni una. Aperitiu i menú complet, amb música i tot. La diferència de preu, però, es veu que era abismal. Fa anys havia treballat en un hotel que feia banquets, convencions i dinars multitudinaris i realment només canviava la decoració del saló... i el preu!!!
Massianya

EntradaAutor: buniketa » dj. ago. 05, 2010 3:18 pm

És que jo penso que també és una altra opció personal... si podem preguntar què volen o què necessiten, bé, si el regal és quelcom com un cap de setmana o similar... molt bé, però segons el que sigui continuo pensant que els diners no són freds pel fet de ser diners... hi ha moltes maneres de fer un regal... però cap és més càlida o més sentida si no es fa amb carinyo. Un cap de setmana sempre és un bon regal, però només si es fa amb carinyo... per mi el valor del regal no és el del seu preu o el seu cost, sinó el que li donem amb el sentiment, independentment de si són uns bitllets o de si és un objecte.
Imatge

Imatge
buniketa

EntradaAutor: JesusyBerta » dj. ago. 05, 2010 4:12 pm

El lógico que tengamos diferentes posturas de un mismo tema, pero no acabo de entender el porque llamais "impersonal y frío" un regalo en metálico. Estoy totalmente de acuerdo con Buniketa que lo que cuenta de un regalo es la intención con el que lo hagas, no lo que sea el regalo en sí. Mis padres muchos años para mi cumpleaños me han dado dinero y no creo que sea un regalo frío ni mucho menos; sólo que han pensado que me haría ilusión para que me pudiera comprar algo que yo quisiera o necesitara. Es más, ellos me lo han dado con la mayor de sus ilusiones.

Imatge
JesusyBerta

EntradaAutor: spiderpitu » dj. ago. 05, 2010 5:08 pm

En Inglaterra nunca se ha estilado eso de dar dinero en las bodas para cubrir el precio del cubierto o lo que sea. Ha habido la lista de bodas y antes de eso pues se solia dar algo para la casa. Ultimamente, como las parejas ya viven juntos y tienen de todo, si preguntas a una pareja que les puedes regalar pues lo normal es que piden una contribucion para ayudarles pagar la luna de miel, o sea dinerito. Pues en estos casos, como nunca se ha mirado el sitio, ni el precio del cubierto para decidir que o cuanto se va a regalar cada uno da lo que le da la gana independientemente del tipo de boda, del precio de la comida, el sitio donde lo hacen, se hace en funcion de la relacion que tienes con esa persona, como si quieres dar 50 euros porque es primo lejano somo si quieres dar 1000 para un familiar cercano, cada pareja agradece cada regalo por muy poco que sea porque un regalo no es una obligación. Si a mi mis tios o mis primos o mis hermanos no me regalan nada porque les va mal, a mi me da igual, yo quiero que vengan a mi boda igualmente, y es mas, yo prefiero pagar su viaje, estancia y comida para que pueden estar alli conmigo ese dia sin que ellos tengan que sentir ningun compromiso economico.

En fin, yo estoy de acuerdo con Berta, el regalo no se basa en el tipo de boda ni el precio de la comida, si no en lo que a ti te hace ilusion regalar a esas personas ese dia.
23-Abril-2011
spiderpitu

Entrades: 2111
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 4:13 pm

EntradaAutor: carlina » dj. ago. 05, 2010 6:21 pm

Massianya a mi em va explicar la meva cunyada precisament això que tu expliqués que una parella van reservar taula dient que feien una reunió familiar però en el seu cas era per 30-50persones(no recordo però eren pocs) al restaurant Nastasi(no recordo quin suposo que la fonda)i es veu que el maître quan els va veure entrar a la parella vestits de nuvis va dir eh però això es una boda, i els nuvis van dir no això és una reunió familiar i el maître va dir que allò tenia un altre preu pq era una boda i ells deïen que havien contractat una reunió familiar no una boda, doncs el maître es va tenir que fotre i aguantar-se pq clar la parella havien contractat una reunió familiar.A10.
carlina
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària

Entrades: 1067
Membre des de: ds. nov. 29, 2008 9:35 pm

EntradaAutor: buniketa » dj. ago. 05, 2010 8:12 pm

Una cosa semblant els va passar als meus sogres quan van celebrar el 25è aniversari de noces... van passar d'avisar que era una celebració de noces de plata i van contractar un sopar o dinar (no recordo ben bé què era, jo encara no sortia amb el David) com a una reunió familiar. Al cap i a la fi, no és cap mentida. Com si vols anar amb texans... el cas és que s'emprenyen perquè si és un casament sembla que se'ls permet la llicència d'augmentar un X% el cost del que sigui.
Imatge

Imatge
buniketa

EntradaAutor: Shaik » dj. ago. 05, 2010 8:59 pm

Això és una vergonya, a un dels llocs que he mirat he vist que el mateix menú de casament costa menys de la meitat (45 euros vs. 110 euros) si es tracta d'una reunió familiar o d'empresa. Penso que per la mateixa quantitat de gent no gasten els 65 euros suplementaris en flors i minutes (els cambrers seran el mateix nombre, no?). En fi, una presa de pèl més que hem d'aguantar.
Imatge
Shaik

AnteriorSegüent

Torna a: Bodas 2011

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 5 visitants