AMSTERDAM

Destins, propostes, no saps on anar?

EntradaAutor: Visitant » dv. jul. 21, 2006 11:28 am

leiden! jo vaig estar tambe! :-)) =0-0-)
Visitant

EntradaAutor: Elna » dv. jul. 21, 2006 11:30 am

Es que t'enamores del lloc i del país, dels seus molins i dels seus canals!!! :-)) Tinc unes ganes de tornar-hi, cada any hi vaig, però aquest amb la boda i el pis nou pel mig... ho tinc força chungu!! :-(
R&S 16/09/06
Elna
:: núvia rookie

Entrades: 93
Membre des de: dc. maig 24, 2006 1:36 pm

EntradaAutor: Visitant » dv. jul. 21, 2006 11:31 am

si, t'enamora...el q és xungo és q per amsterdam enlloc de vigilar amb els cotxes, has de vigilar amb les bicicletes, ja jaja >.-<: >.-<:
Visitant

EntradaAutor: Elna » dv. jul. 21, 2006 11:45 am

Parlant de bicis:
Sí que cal anar en compte perquè et surten per totes bandes, però buenu, si ha de participar ! a muntar-se a una bici de lloguer i ale !!! >.-<: lo que passa i això sí que s’ha de tenir molt en compte és que hi ha molts robos de bicis. A la ciutat on estava jo, cada dia 1000 bicis canviaven de mans!! Les roben els yonquis i les revenen tirades de preu. Per tant, moraleja: si es lloga una bici per uns quants dies, cal portar-se de casa un bon candau adicional!!jeje!! que sinó toca pagar la bici que has perdut!! Yo com que hi vais passar un temps me la vais pintar de colors estrafolaris (per això hi ha tantes pintades rares) perquè els lladres prefereixen no robar-les perquè no tenen clients que els les comprin, ja que l’antic amo les podria identificar molt fàcilment i quedar-se de nou sense bici!
Coses amb què anar amb compte: a mi m’atabalaven més que les bicis, els tramvies d’Amsterdam!! Aquests si que no me’ls esperava i de cop, fiuuuuu, un pel costat mateix!! Em va passar varies vegades i creieu-me estic traumatitzada amb les vies de tramvies que passen super desapercebudes!!! :-)
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dv. jul. 21, 2006 1:07 pm

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<: Gràcies, gràcies, m'ajudeu molt!!!!!!

continueu explicant, que em recomaneu anar a veure dins de la capital, penjeu fotos, Elna son precioses!!
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

Entrades: 13005
Membre des de: dt. abr. 05, 2005 1:49 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Elna » dv. jul. 21, 2006 1:10 pm

El dilluns segueixo explicant cosetes!! a veure si recopilo més informació de la que tinc guardada!!! :-)) Bon cap de setmana!!
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dl. jul. 24, 2006 7:39 am

Gràcies guapa!! No m'oblido eh?? Aquí estic esperant que em donis info, on m'aconselles allotjar-me, quines són les millors zones? és molt car viure allà??
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dl. jul. 24, 2006 1:01 pm

Hola noia!!
Perdó pel retard!! ja suposo que no t'oblides!!jeje!! pero es que he tingut un matí... divendres se'm va inundar el pis nou... amb els mobles i tot! un merder... en fi, avui peritacions dels desperfectes nostres... dels véïns... però buenu, anem a per Amsterdam!!!! de les zones que vaig penjar a mi m'agradaria allotjar-me a la del Volden Park, la 3, entre el parc i els museus Rijskmuseum i el Van Gogh... aquella zona es molt poc atapeïda, plena de zones ajardinades i no queda lluny dels carrers amb canals i plens de barullo, vull dir bars i discos, botigues (zona 2) i tampoc massa lluny del barri vermell... (lo suficient perquè no molesti si de cas) Ara bé, si t'agrada el barullo, posa't per la zona 2 prop de Leidseplein. L'única pega d'aquestes zones es que per anar a l'estació de tren has d'agafar tramvia... pero buenu, a no ser que haguessis d'agafar cada dia el tren, no buscaria hotel a la zona 1. A més, hi ha molt bones combinacions en tramvia arrreu de la ciutat i et deixen a la porta de l'estació de tren Amsterdam Centraal.
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Elna » dl. jul. 24, 2006 1:08 pm

El que sí pots fer, ja que qualsevol carrer que tingui canal també és preciós per allotjar-te, és buscar un hotelet que t'agradi i dir-me'n l'adreça, així jo et puc orientar de si el barri és bonic, recomanable o no. D'altra banda, has mirat la pàgina web d'aquell hotel del Bull Dog, vaig posar el link: allò rotllo apartment també està molt xulo, però clar, tot depen del plan que porteu.
Per cert, una visita que no us podeu perdre, a part dels museus:
http://www.rijksmuseum.nl/index.jsp
http://www3.vangoghmuseum.nl/vgm/index.jsp?lang=nl
(jo faria només un dels dos a no se que us agradi molt la pintura... el primer té molts pintors diferents holandesos, com rembrant i van gogh també, l'altre només van gogh)
http://www.annefrank.org/content.asp?pid=3&lid=4
és la fàbrica heineken!! feu-hi un tour i degusteu!!! val la pena, a mi em va agradar molt i em vaig divertir!
http://www.heinekenexperience.com/flash_check.jsp
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dl. jul. 24, 2006 1:42 pm

Si, molta gent m'ha recomanat la fàbrica de la heineken...

Que em recomanes a les rodalies? Hi ha com un pase/bono de museus no?? I abonaments de transport?

Per cert, que t'ha passat al pis :-( :-(
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dl. jul. 24, 2006 1:46 pm

Lo millor: les patates fregides a l’hivern!! En pots trobar a totes hores a tot arreu: botigues al carrer, a l’estació de tren…, però això sí, ni se t’acudeixi demanárteles amb una salsa marró que als holandesos els agrada molt!! Als hispans no ens agrada gens!! Tinc uns quants testimonis!! :-)
Per cert, m’oblidava de dir-ho: molt important!! Si vas pel pont de desembre, allà el dia 5 de desembre per la nit es celebra el SINTERKLASS (que es el nostre papa Noel). Li diuen Sant Nicolas i es veu que ve d’Espanya per portar regals als nens… ja veus tu… jeje!! I al dia següent es festa i después comencen la bogeria de les rebaixes!!! Quin país!!! O sigui que ho trobarás tot super engalanat de festa nadalenca!!
Ah!! Recordo que posen una pista de patinatge de gel a la plaça Dam, just davant del museu de cera Madame Tussauds!
Jeje!! Cada cop recordo més coses!! :-))
Em sap greu, però quan algu em pregunta per Holanda... ja va llest!! foto cada rotllo...
També podríeu visitar Holanda en miniatura:
http://www.madurodam.nl/default.php?lan ... =1&fid=479
(si anéssiu a primavera, és molt bonic el jardí dels mil tulipans:
http://www.keukenhof.nl/
però no cal canviar les dates del viatge per això!! jeje!!)
Per l'idioma no cal patir, l'holandés és molt chungu però allà tothom parla anglés estupendament i a més, cada dos per tres, als restaurants trobes espanyols com a cambrers! així que no problem! :-)ok:
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dl. jul. 24, 2006 1:49 pm

>.-<: >.-<: >.-<: tu ves fotent rotllos que jo no tinc problema :-) Arribariem el dia 6 al matí (en principi), així que es festa :-/ Que guai!!!

Pista de gel???? >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dl. jul. 24, 2006 1:54 pm

El pis se'ns va inundar divendres per culpa d'una tuberia del water mal collada... era una piscina, aigua fins els turmells... mobles i parquet a prendre pel sac... en fi, diuen que ho arreglaran tot i ens pagaran mobles nous, pero per la boda ja no els tindrem... :-(

Lo que t'he posat d'Holanda en miniatura es a les rodalies i el parc de tulipes també. A veure jo m'arribaria a Utretch i si pogués faria un recorregut per un canal... jo, ara no tinc la info aquesta! es un vaixell que durant una horeta fa un recorregut que vas veien molins i molins...
En quant als abonaments pel transport, te n’escanejaré en quan pugui i te els penjo: n’hi havia de 10 viatges i de 40 pero si sou dos durant diversos dies, jo agafaria el de 40 perquè a més, segons on vols anar has de gastar dos viatges o tres enlloc d’un de sol (es com lo de les zones, pero has de clicar per les zones que vols). Problema, que mai saps quan has de clicar, acabes clicant una només i no solen enganxar-te i si ho fan, dius que no ets d’allà i que t’ho expliquin… o et baixes del tramvia i agafes el següent. Ah! Aquests tiquets serveixen tant per bus urbà i interurbà com per tramvia! ja t'informaré dels preus!
Bonus de museus també hi ha, pero no tinc informació perquè normalment només en visitava un cada cop que hi anava…. Has de sospesar quants vols visitar i si et sortiria a compte…
En quan a diners que necesites: donat el preu dels restaurants ja a Barcelona, compta que més o menys et gastaràs el mateix.
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Elna » dl. jul. 24, 2006 2:04 pm

Paraules útils en holandés:
Hallo = Hola
Goede morgen = bon dia
Gràcies =Dank u bel
Alstublieft = Si us plau
Trekken = estirar
Duwen = espitjar (molt útil per entrar i surtir dels llocs per portes)
Vertrek = hora de sortida (especialment útil pels horaris de bus i tren)
Spoor = plataforma de l’estació de tren, via 1, per exemple
Uitgang = Sortida física d’un lloc
Sinapple = Taronja
(no em faig responsable dels error d’escritura)
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dl. jul. 24, 2006 2:08 pm

>.-<: >.-<: >.-<: Bravo puc fer un curset d'holandès accelerat, perque jo d'anglès lo just i els amics amb que viatgem encara menos... afortunadament el meu home serà el nostre interpret :-))
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Ruth_2006 » dl. jul. 24, 2006 2:09 pm

Doncs quina put.... lo del pis... a nosaltres en va passar una de grossa también pero no va arribar a tant.... bé si es fan càrrec que hi farem :-( :-( això sí, sigues molt pesada, que sino pasaran de tu :-)ok:
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dl. jul. 24, 2006 2:18 pm

Ara vaig a veure qué tal esta tot avui, a veure si ve el perit que falta que de l'asseguradora... demà t'explico de tot més!! :-)
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Visitant » dl. jul. 24, 2006 3:05 pm

Elna, em permets que escrigui el que no has escrit "bé"? >.-<: >.-<: >.-<:

K jo tinc alguna noció d'holandès, a més de diccionari :-)) :-)) :-))

Bon dia --> Goedenmorgen
Gràcies --> Dank je wel
Estirar --> Rekken, Strekken
Taronja --> sinaasappel

Les altres diria que estan bé >.-<: >.-<: >.-<:

Tot ziens :-()-)
Visitant

EntradaAutor: Ruth_2006 » dl. jul. 24, 2006 3:58 pm

I si m'ho escribiu com es pronuncia?? :hmm:: :hmm::
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 6:48 am

Uixxx!! jo la veritat es que no he comprovat com s'escriuen, com que mai les vaig escriure... si de cas les deia i tot i així, a la meva manera... si Cuquetona té més noció que n'indiqui pronunciació correcta!! jo tenia un holandés a més curtet, molt trapis! :-))
R&S 16/09/06
Elna

AnteriorSegüent

Torna a: Lluna de Mel

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant