AMSTERDAM

Destins, propostes, no saps on anar?

EntradaAutor: Visitant » dt. jul. 25, 2006 7:51 am

hombre!!!!! classes d'holandes i tot :-))
Visitant

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 8:09 am

>.-<: >.-<: >.-<: Clar que sí, perque si haig de fer un curset de holandès accelerat :-/
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

Entrades: 13005
Membre des de: dt. abr. 05, 2005 1:49 pm
Ubicació: Terrassa

EntradaAutor: Visitant » dt. jul. 25, 2006 8:10 am

ja ja ja, molt be! els idiomes mai estan de més!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<:
Visitant

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 8:17 am

Això és una de les coses que més por em fa.... perque jo no parlo anglès, només el Sebas i clar li tocarà practicar :hmm::
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 8:39 am

Jo a partir d'ara, només [b]fonètica[/b]:
[ain esmakelek] volia dir "bon profit" (ni idea de com s'escriu)
[juden morjen] era el bon dia (es que em lio amb l'alemany, [guten morgen])!!!
[chus] era algo com "Adeu" en diminutiu que utilitzaven molt, quan sortien d'un lloc, al despedir-se d'amics...
[kus, kusje] això era petó i petons en plural, de qué servirà això? mai se sap?
[dankiubel] així es com jo pronunciava gràcies.
Per l'anglés no patiu, amb un persona que pregunti com es va a un lloc o tramiti lo de l'hotel o els àpats ja aneu sobrats!! li pagueu unes birretes durant el viatge i ell segur que estarà ben content! :-))
Has mirat ja hotel Ruth?
R&S 16/09/06
Elna
:: núvia rookie

Entrades: 93
Membre des de: dc. maig 24, 2006 1:36 pm

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 11:02 am

Que va... si de moment només vaig tantejant, és que jo soc la guia dels viatges... i clar... encara estic acabant de preparar Egipte :-)

Doncs a París, ja ens va passar, que el meu home parla anglès también per la feina i doncs està molt acostumat vale? bé doncs no hi havia manera manera que s'entenguès amb la recepcionista... :-) i arribo jo amb el meu angles de harvard (de harbacete) :-)0(-: i em va entendre a la primera :-)0(-: :-)0(-:
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Visitant » dt. jul. 25, 2006 11:09 am

ja ja ja ja..això ja passa ja, ja ja ja >.-<: >.-<: :-)
Visitant

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 11:12 am

No és que França és diferent, són molt més tancats amb lo dels idiomes... jo les vegades que he estat a París... si no els parles amb francés, et tracten secament i inclús hi ha qui li dóna per contestar-te igualment en francés! estan una mica obcecats, perquè entendre't, t'entenen, però no els dóna la gana de cedir... són molt seus (espero que no hi hagi cap francesa per aquí, perquè sinó em posarà a caldo!! :-)) )
A Holanda és completament al revés! no tenen cap problema i jo durant mig any i en les meves visites posteriors sempre he trobat gent molt amable :-)ok:
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: PEKE_RUBI » dt. jul. 25, 2006 11:14 am

DONCS NOSALTRES NI L'UN NI L'ALTRE... XAPURREJAR TOTS 2 PER AIXO!!!!!!
JAJAJAJA NO SE COM ENS HO MUNTAREM!! HAUREM D'ANAR AMB UN DICCIONARI A TOT ARREU!! :--( :--(
PEKE_RUBI
:: núvia d'or
:: núvia d'or

Entrades: 3583
Membre des de: dj. maig 11, 2006 5:48 pm

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 11:28 am

>.-<: >.-<: Tranqui Ari, hi ha coses que són d'idioma universal.

Doncs Elna, a mi això em va sorprendre moltíssim, tothom em deia lo mateix que tu i amb nosaltres tothom es va portar super bé :-)ok: fins i tot prop de mont-martre anavem discutint que ens haviem perdut i un noi d'allà que estudiava castellà es va oferir a ajudar-no si li corretgiem els errors lingüístics :-)
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 11:50 am

Pues super bé no? espero que aquest any que hi vaig com a tros de la lluna de mel, després del creuer, vagi millor que les altres vegades... jo volia aprendre un micona d'una francesa de la feina per impresionar el meu futur marit, pero ara la noia està de baixa... així que res de res... En fi, però es el que dieu, hi ha gestos que ja fa que t'entenguis i un diccionari de butxaca no fa nosa!! jeje!! no es fa servir, però tenirlo al bolso et dóna una mica de tranquilitat!! :-))
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 11:58 am

Lo del diccionari... vaig pecar Itàlia... :-)

arribem a una restaurant i mirem la carta, ni J d'italià cap dels que anavem... :-/ spaguetti della casa :hmm:: guai amb tomàquet... a sota... spaguettí pomodoro :hmm:: qué cony serà això????

bé pomodoro=tomàquet, della casa=picants, vàrem treure les ampolles d'aigua de la motxilla i tot de lo que picava >.-<: >.-<: >.-<:
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Visitant » dt. jul. 25, 2006 12:00 pm

ja ja ja ja >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: si, s'ha d'anar amb compte amb l'italia q de vegades confon! :-))
Visitant

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 12:01 pm

Vaja!!jeje!! :-) quina anécdota!! cal anar també en compte però sempre passen cosetes així!!jiji!!
Per cert, aquí poso info sobre les targetes de transport públic que vaig dir! tenen un nom algo divertit: strippenkarts!! pero no, ni el conductor ni ningú fa cap streaptease ni res! :-))
http://www.vbn-bv.nl/ovinfo/algemeen_en ... ginaID=204
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 12:06 pm

Moltíssimes gràcies reina :-()-) , perque m'estàs ajudant moltíssim si al final no vaig em mates :-)ok:
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 12:06 pm

La pàgina per programar els viatges de en tren, de l'aeroport Schiphol a Amsterdam per exemple és la següent. Et diu tot-tot-i-tot! fins i tot el preu! això sí, pensa que el preu reduit no el pots fer servir tu. Només en el cas que el bitllet d'anada i tornada sigui entre divendres i diumenge pots demanar el "weekend-dag-return" o algo així, que et fan un 20% de descompte. Ah! i si viatgeu un grup de 5 o més persones, demaneu descompte, això sí aleshores heu d'anar i tornar sempre junts!
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid= ... =en&c=Page
En fi, a veure què més puc anar recordant. La veritat és que el transport sí que és més car que aquí... :-(
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 12:11 pm

No passa res, si no vas, me n'hi vaig jo!! que tant explicar ja m'estic anyorant!! jeje!! a més, sinó algú més ho farà servir!!
Per cert, parlant de trens, super important: a les màquines automàtiques no hi podreu pagar amb visa electron ni res, son molt especials, per tant, porteu sempre moltes monedes o bé, passeu per taquilla (important saber-ho per si vas pillat de temps i no pots fer cua a taquilla) i sempre agafar 2a classe i Vol tarief (que vol dir tarifa sencera)... si no es fa bé posen cada multón al tren que es per flipar-ho!! :o-o:
R&S 16/09/06
Elna

EntradaAutor: Visitant » dt. jul. 25, 2006 12:12 pm

sembles una enciclopedia especialitzada en holanda :-)) :-()-)
Visitant

EntradaAutor: Ruth_2006 » dt. jul. 25, 2006 12:14 pm

:-)) :-)) Niña que eres más apañá!!!
Ruth_2006
forofa de l'any
forofa de l'any

EntradaAutor: Elna » dt. jul. 25, 2006 12:22 pm

Ja m'ho diuen ja, que sóc monotemàtica... ara que d'Holanda no m'ho treieu!! jeje!! :-)
Un altre dia o quan ho trobi ja penjaré lo dels viatges per veure molins a punta pala! és super relaxant! :--=-)
R&S 16/09/06
Elna

AnteriorSegüent

Torna a: Lluna de Mel

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant