gemma_sergio ha escrit:Lanati ha escrit:Hola noies! Jo em vaig casar el 2011 i us explico la meva experiència. Nosaltres no vam posar el número de compte i ho vam tenir molt clar des del principi; no ens agradava gens rebre invitacions amb número de compte i no ho anàvem a fer nosaltres. I us he de dir que va ser tot un encert. la gent encara ens diu a dia d'avui, quan reben una altra invitació, que queda molt groller demanar diners directament, com si haguessin de pagar per anar a un esdeveniment que, al cap i a la fi, el fem perquè volem i, sobretot, CONVIDEM. I ens feliciten per no haver-ho fet nosaltres. De fet, quan hem rebut invitació amb número de compte, nosaltres hem fet un regal a la parella i no hem donat diners, perquè ens sembla una mica massa "descarat".
LANATI
Pero llavors no vau tenir problema en que la gent que us volia donar diners us van començar a trucar?? Jo cada vegada que ho penso em ficaria de polleguera el fet que em truquin no tenir el compte a mà i a sobre nervis perque jo soc molt nerviosa i em puc agobiar mooooooooooolt!
Va molt be que deixis la teva experiencia per les que no ho tenim del tot clar!
A mi em sembla bé que la gent truqui, i això que jo també sóc molt nerviosa,, perquè així, si no volen donar diners (recordem que no és obligatori, i menys en els temps que corren) no se senten "obligats" a donar-ne'n. El cert és que vam donar el número de compte als meus sogres, ja que bona part de la família del meu marit els hi van demanar el número de compte a ells. D'altra banda, jo tinc accés a internet tot el dia, i si algú em demanava el número de compte per mail o telèfon, ho consultava directament per internet. Una altra opció és portar un paperet amb el número de compte al damunt per si algú et truca. I per mi, la millor opció de totes: Si no tens el número de compte, els demanes el mail o els truques més endavant per donar-lo. És una manera d'interactuar més amb els convidats (no et preocupis, si et volen donar diners, no deixaran de fer-ho perquè en aquell moment no tinguis el número de compte; ja els hi donaràs més endavant).
I no em valen les propostes de determinades invitacions en les que els nuvis pensen que han posat el número de compte d'una manera "graciosa" o "que queda bé". Els convidats es pispen de que estàs demanant calers directament, ho facis com ho facis, i a mi em sembla una horterada. Per mi, la invitació perd l'encant totalment. Em sembla que ja he explicat algún cop el cas d'una amiga meva que va posar una targeta amb el número de compte dins el sobre de la invitació. Al obrir el sobre i caure la targeta demanant diners, per a nosaltres (i molts altres convidats), la invitació la veiem amb uns altres ulls, amb un ànim recaudatori simplement (i això que era bonica, però ningú va parlar de com era la invitació, sino de que semblava que estigués amagant la targeta amb el compte).