Autor: Estercita » dj. feb. 02, 2012 7:21 pm

Autor: lilul » dj. feb. 02, 2012 7:27 pm

Autor: JesusyBerta » dj. feb. 02, 2012 8:24 pm

Autor: lilul » dj. feb. 02, 2012 8:49 pm

Autor: Noe2012 » dj. feb. 02, 2012 8:56 pm

Autor: Lanati » dv. feb. 03, 2012 10:06 am

Autor: Olguiky » dv. feb. 03, 2012 10:12 am

Autor: lilul » dv. feb. 03, 2012 10:29 am
Olguiky ha escrit:El problema és que hi ha gent que convida indiscriminadament. Jo convido només la gent més propera. Són La gent amb qui tinc més relació. A ells els convido al què sigui! El mal és quan la gent convida a tot quisqui per motius x i creu (erròniament) que ja sortirà a compte perquè es pagaran el cobert. Si convides a la gent per raons econòmiques i no emocionals-afectives és, al meu entendre, on rau l'error!

Autor: gemma_sergio » dv. feb. 03, 2012 1:05 pm
Olguiky ha escrit:El problema és que hi ha gent que convida indiscriminadament. Jo convido només la gent més propera. Són La gent amb qui tinc més relació. A ells els convido al què sigui! El mal és quan la gent convida a tot quisqui per motius x i creu (erròniament) que ja sortirà a compte perquè es pagaran el cobert. Si convides a la gent per raons econòmiques i no emocionals-afectives és, al meu entendre, on rau l'error!

Autor: Trixie85 » dv. feb. 03, 2012 1:15 pm

Autor: lilul » dv. feb. 03, 2012 1:59 pm
Trixie85 ha escrit:Hola noies! Nosaltres hem posat el número de compte i ens queden dos mesets i poquísim i tenim el regalet d'un amic. Suposo que igualment ens donaran molts sobres (ja us ho explicaré...). Penso que hi han casos extrems, no hem de ser hipòcrites, al menys nosaltres que vivim junts ara fa 3 anys no necessitem res per casa, però també us dic que ja tenim tots els calers pel banquet, és a dir, no estem esperant a que la gent ens pagui el seu cobert i som conscients de que en els temps en que estem, hi ha molta gent que no pot permetre's donar diners o que com la lilul, potser no són de donars diners a les bodes, i què? no farem cap buit ni mirarem millor o pitjor a qui ens hagi regalat o no, perquè per aquesta regla de tres, també pots mirar malament a qui no t'ha donat el sobre el dia de la boda oi? doncs això, que a mi em sembla que vé a ser el mateix, també era com demanar diners el que feien antigament d'anar taula per taula donant els detallets en mà per a que et donguèssin el sobre... o tallar la corbata i la lliga en mil trocets per treure pasta i allò si que era un compromís...

Autor: marjona » dv. feb. 03, 2012 3:12 pm

Autor: Estercita » dv. feb. 03, 2012 3:14 pm

Autor: Trixie85 » dv. feb. 03, 2012 3:19 pm
lilul ha escrit:Trixie85 ha escrit:Hola noies! Nosaltres hem posat el número de compte i ens queden dos mesets i poquísim i tenim el regalet d'un amic. Suposo que igualment ens donaran molts sobres (ja us ho explicaré...). Penso que hi han casos extrems, no hem de ser hipòcrites, al menys nosaltres que vivim junts ara fa 3 anys no necessitem res per casa, però també us dic que ja tenim tots els calers pel banquet, és a dir, no estem esperant a que la gent ens pagui el seu cobert i som conscients de que en els temps en que estem, hi ha molta gent que no pot permetre's donar diners o que com la lilul, potser no són de donars diners a les bodes, i què? no farem cap buit ni mirarem millor o pitjor a qui ens hagi regalat o no, perquè per aquesta regla de tres, també pots mirar malament a qui no t'ha donat el sobre el dia de la boda oi? doncs això, que a mi em sembla que vé a ser el mateix, també era com demanar diners el que feien antigament d'anar taula per taula donant els detallets en mà per a que et donguèssin el sobre... o tallar la corbata i la lliga en mil trocets per treure pasta i allò si que era un compromís...
ei, no es que sigui de no donar diners, a vore, que potser no se m'ha entes! si estas cobrant ben just per viure i t'has de pegar un viatge de mes de 1000 km i l'avio ja t'en costa 400 (que no hi havia lowcost), com podeu entendre, doncs no m'ho podia permetre. i amb el segon casament, tres quarts del mateix, pero encara pitjor que estava al paro.
jo el que no soc es de donar "el cobert" mes "el regal", ho sento, jo dono el que bonament puc. els casaments que he anat sense haber de fer aquest peazo viatges, he donat el que he pogut. Es veritat que hi ha casos extrems, pero si us fixeu, us en he explicat 4 de diferents.
tambe he anat a bodes on no hi ha hagut aquests merders, eh? pro amb aquestes experiencies, doncs be, ja sabeu que gat escaldat, d'aigua freda fuig!

Autor: Trixie85 » dv. feb. 03, 2012 3:24 pm

Autor: Trixie85 » dv. feb. 03, 2012 3:33 pm
alohha ha escrit:Doncs jo crec que hi ha una mica d'hipocresia en aquest tema...
Està clar que quan una parella es casa, convida a la gent que vol que els acompanyi en aquell dia. Almenys jo no he convidat una sola persona per compromís i espero i dessitjo que tots ells vinguin aquell dia, me facin regal o no. Inclús sé d'avançada que un sector de la familia no me faran regal i me semble molt bé, raonable per la situació que estàn vivint, i jo el que vull és veure'ls allí aquell dia amb mi.
I tant que si me caso, és pq vull i si no tinc els diners és el meu problema, i si cal, ja li demanaré al banc.
Però de tota la vida, quan et conviden a una boda, normalment es fa un regal, segons les possibilitats de cadascú. El que es feia fins fa uns anys és fer una llista de noces amb electrodomèstics i coses per la llar que els nuvis compartirien desprès de passar per l'altar. I això no era algo semblant a ficar el nº de compte? triaven la tele que volien, la nevera, els llançols, la cuberteria.... I els convidats els hi havien de comprar. Pero els temps han canviat, ara els nuvis quan es casen ho tenen tot i normalment ja fa temps fins i tot que conviuen. Per tant, el que solen fer és donar els diners. I se sap. No és res dolent, ni per escandalitzar-se. És una ajuda a la parella que s'acaba de casar. Perdoneu-me, pero regalar un joc de roba per la casa com a càstic per possar un nº de compte a l'invitació ho trobo una mica fort.
No me considero una persona egoista, ni penso fer negoci en la meva boda, ni molt menys!! Però trobo que ficar el nº de compte dins la invitació tampoc és cap barbaritat. La gent que tingui pensat fer-te alguna altra cosa, estic segura que ho farà de totes maneres.
Però en definitva, cadascú és lliure de fer el que vol, i no s'ha de jutjar per decidir fer una cosa o una altra.
Bon finde!!

Autor: lilul » dg. feb. 05, 2012 11:43 am

Autor: Lanati » dl. feb. 06, 2012 10:17 am

Autor: lilul » dl. feb. 06, 2012 11:15 am
Lanati ha escrit:Doncs, sincerament, flipo amb els comentaris que feu algunes sobre que gent que no regala res pel casament (o fa un regal que considereu "escàs") i després marxa de vacances o s'ho gasta en beguda el cap de setmana. És que cadasqú fa el que vol amb els seus diners!!! Només faltaria que la gent s'hagués de quedar sense sortir el cap de setmana o de vacances per anar al nostre casament!! Jo he de dir que he fet regals a casaments podent donar diners en efectiu, i no ho he fet perquè prefereixo estalviar. I en el meu casament també va haver gent que ho va fer així (que sé que tenen diners però em van fer un regal que no s'escau amb el seu nivell de vida). I? Jo m'he gastat en el meu casament el que m'ha semblat i és el nostre problema, no el dels convidats. El que tinc clar és que mai faria un sacrifici per donar un regal a un casament. casar-se és gratuït. La festa la fan els nuvis perquè volen. És la meva opinió i la del meu marit, està clar, cadasqú pensa com vol.

Autor: miriamtoni » dl. feb. 06, 2012 1:10 pm